Klanten van nu zijn niet meer dezelfde als een decennia geleden. Ze zijn goed geïnformeerd en weten soms meer over onze producten en diensten dan de verkopers zelf. Ze hebben de prijzen opgezocht op internet en gaan voor de goedkoopste.
Tenminste, dat is het gevoel waar veel verkopers mee zitten. En vaak grijpen ze dan naar de eenvoudigste oplossing: meegaan in de prijzenslag.
Er is nochtans een betere optie: onderhandelen.
Of het nu gaat over prijsonderhandelingen, leveringsvoorwaarden of betalingscondities: onderhandelen vormt een essentieel onderdeel van het werk van de verkoper. Onderhandelen is een cruciale succescompetentie.
In dit webinar nemen we je mee in de boeiende wereld van het "succesvol onderhandelen".
Voor wie is dit webinar bedoeld?
Voor al wie zijn/haar commerciële vaardigheden wil aanscherpen of kritisch evalueren, in het bijzonder de minder ervaren verkoper of commerciële medewerker maar ook de ervaren verkoper, die met betrekking tot zijn/haar aanpak al enige tijd geen training of vorming gehad heeft.
Dit webinar kan op zichzelf gevolgd worden, maar ook als het eerste deel van een serie van 4 modules voor commerciële medewerkers: verkopen: de kunst van het verleiden, telefonisch afspraken maken, omgaan met bezwaren.
Docent
De mens in de organisatie: dat is het overkoepelende thema, waar Helen Goovaerts zich dagelijks voor inzet als arbeids- en organisatiepsycholoog. Geboeid door menselijke interacties begeleidt ze zowel individuen als groepen op weg naar succesvol samenwerken.
Of zoekt ze met haar cursisten antwoorden op enkele vragen, die er voor velen echt toe doen : hoe kan je je talenten optimaal inzetten? Hoe krijg je controle over je eigen loopbaan ? En wat maakt mensen nu juist gelukkig in hun job?
Waar krijgt Helen zelf energie van? Door te ervaren dat mensen hun persoonlijke én teamdoelen bereiken door nét dat kleine duwtje in de rug.
En natuurlijk: door het fijne samenwerken met collega’s!
Helen werkt als trainer-coach bij Obelisk, trainings- en adviescentrum. |