Correct en assertief (re)ageren in een professionele relatie. Omgaan met kritiek, conflicten en interne of externe problemen. |
|
Doelgroep:
Administratieve en/of commerciële medewerkers
Doelstelling:
Na de opleiding hebben de deelnemers inzicht in
- de eigen communicatiestijl, teneinde de efficiëntie ervan te verhogen.
- correct en assertief (re)ageren in een professionele relatie
- assertief omgaan met kritiek, conflicten en interne of externe problemen
|
PROGRAMMA |
- analyse van eigen verbale en non-verbale communicatiestijl
- communicatiestoornissen als aanleiding tot problemen en conflicten
- conflicten en hun realiteit – preventie
- conflictontwikkeling
- conflictstijlen en –hantering
- conflictdiagnose oefening
- assertieve conflicthantering
- situaties in de werkomgeving waarin moeilijke boodschappen gevoerd worden
- typische eigenschappen van slechtnieuwsgesprekken tegen de collega's, de klant
- het voeren van moeilijke gesprekken
- nazorg van moeilijke gesprekken
|