Basisregels, presenteren met succes, communicatiestijl, voorbereiden en presenteren. |
|
Doelgroep
- Werknemers met weinig of geen ervaring met presenteren.
- Werknemers die de verschillende aspecten van presenteren willen opfrissen of verfijnen, om hun presentaties nog beter te maken.
Doelstelling
- Kennismaking met de kenmerken en de verschillende aspecten van het interpersoonlijke communicatiegedrag.
- De basisregels en de omgeving van het spreken in het openbaar begrijpen.
- Weten hoe ze zichzelf en hun ideeën moeten presenteren op een manier die succes garandeert.
- In staat zijn om een acuut bewustzijn van de communicatiestijl te ontwikkelen.
- In staat zijn een professionele presentatie voor te bereiden en uit te voeren.
|
PROGRAMMA |
Communicatie
- De basis
- Communicatieproces
- onderdelen van communicatie
- Methodes & valkuilen
- Interpersoonlijk Communicatiegedrag
- Het menselijke communicatieproces
- Het belang van lichaamstaal
- Conversatietechnieken
Spreken in het openbaar
- De 6 fouten
- Gewenning
- Controle over stress en angst om te spreken
- Bouwen aan innerlijke rust & uiterlijke kalmte en beheersing
- Verbale communicatie
- Non-verbale communicatie
- Visuele Impact: houding, beweging en gebaren
- Oogcontact
- Omgaan met podiumangst
- Overtuigingstechnieken
Presentatie vaardigheden
- Voorbereiding
- Objectieve Setting
- Publiekanalyse
- Presentate schema
- Onderdelen
- Openen
- Uiteenzetting
- Afsluiten
- Structuur
- Design
- Het Piramide principe van Barbara Minto
- Overgangen
- Controle technieken
- Omgaan met vragen
- Omgaan met vijandige situaties
- Controle over een groep
|