Op zoek naar de invulling van je veranderende functie en naar tips en hulpmiddelen om succesvol in te spelen op de wereld van online en verkoop? |
|
Vandaag de dag gebruiken steeds meer consumenten digitale kanalen om hun producten en diensten op te zoeken en aan te kopen. Er wordt veel vergeleken online, maar vooral ook aangekocht. Steeds
meer organisaties kiezen er voor om een ‘online presence’ strategie uit te bouwen. Je krijgt als verkoopadviseur meer en meer klanten die goed geïnformeerd zijn en een lage drempel ervaren om hun producten te kopen via het internet of andere alternatieve verkoop- kanalen. Dit vergt een ‘multichannel focus’ van elke verkoper.
Zie jij ook je functie veranderen van uitsluitend directe verkoop naar een gemengde verkoop/adviserende functie? En geeft dat bij jou ook af en toe twijfel over hoe jij in de toekomst klanten degelijk advies kan geven zodat ze of direct of online toch bij jouw organisatie zullen bestellen?
Of ben je eerder op zoek naar de invulling van je veranderende functie en zoek je tips en hulpmiddelen om succesvol in te spelen op de wereld van online en verkoop?
Doelstelling
In deze opleiding leer je hoe je klanten kan adviseren en kan aanzetten om hun aankopen grotendeels bij jouw organisatie te plaatsen. Je leert hoe je een adviserend gesprek kan voeren met je klant dat hem
begeleidt naar zijn geprefereerde aankoopplatform.
Daarnaast leer je je klanten en prospecten opvolgen via de telefoon. Hierbij leg je de nadruk op het opbouwen van een vertrouwensrelatie alsook op het adviseren voor toekomstige aankopen.
Doelgroep
Kies deze opleiding wanneer je meer uit het verkoopproces met je klanten wil halen. Leer hoe je bredere kijk echt invloed heeft en hoe je energie gaat naar het maximaal adviseren van je klant (telefonisch en face-to-face) alsook naar het begeleiden van je klant in zijn zoektocht bij internetaankopen. |
PROGRAMMA |
De opleiding start met een analyse over het individuele koopgedrag van consumenten. Hoe past dit nieuwe gedrag op de beperkte manier van enkel aan de klanten te verkopen? Wat maakt dat deze manier van werken steeds uitdagender in een wereld waar klanten uiteenlopende verkoopkanalen aangeboden krijgen?
In een sfeer van inspiratie en creativiteit worden tijdens de twee dagen vernieuwende technieken ontdekt die motiverend inspelen op de “moderne” klant.
Zowel direct als via de telefoon leert de verkoper maximaal verkoopresultaat te behalen en dit via verschillende aankoop- platformen. Via eigen cases en rollenspelen gaan we gedurende de opleiding uitgebreid aan de slag met aangereikte definities en werkmethodes. Ervaringsgericht leer je stap voor stap genieten van je veranderende rol als adviserende verkoper en klanten partner.
3 workshops van een halve dag:
Workshop 1:
Bewustwording van het effect van mijn huidige verkoop gedrag
- Noodzaak om te evolueren naar een adviserende verkoop functie
- Van verkoper naar adviserende rol
- Verbindend adviseren en onderhandelen
- Van “koud” product naar “warme” verkoopargumenten
Workshop 2:
- Verkopen via verschillende verkoopkanalen
- Op zoek naar het geprefereerde verkoopkanaal van de klant
- Klanten actief begeleiden binnen hun geprefereerde manier van aankopen
- Klanten de weg wijzen naar de app van jouw online platform
Workshop 3:
- Bewustwording van proactieve telefonische opvolging van klanten en prospecten
- De verbindende kracht van regelmatig telefoon klantcontact
- Stappenplan van strategische telefonische prospectie – kies je aanpak
- Verleiden aan de telefoon of in persoon
- Elk telefoongesprek heeft zijn specifieke focus
- Proactief cross-channel prospecteren
|