Vandaag de dag werken in een bedrijf 4 en soms 5 verschillende generaties naast elkaar. We veronderstellen dat deze mensen naadloos op elkaar inspelen en elkaar aanvullen op de werkvloer.
Theoretisch is dit een perfect haalbare kaart. Uitgebreid onderzoek naar geprefereerde samenwerkingsvormen geeft immers aan dat de verschillende generaties op dezelfde manier kijken
naar samenwerken: respect, vertrouwen, kennis delen, eigen verantwoordelijkheid nemen, netwerken enz.
En toch blijkt dat het samenbrengen van generaties niet altijd van een leien dakje loopt. Hoe komt het dan dat mensen met dezelfde samenwerkingsnoden toch verschillende verwachtingen hebben over
samenwerken? En welke rol heeft de leidinggevende zodat de complementariteit van de verschillen leidt tot waardevol en succesvol teamresultaat?
Wilt u als leidinggevende beter begrijpen hoe de vier generaties elkaar kunnen versterken op de werkvloer? En zoekt u naar manieren om succesvol in te spelen op alle mensen van uw team? Wellicht bent u dan op zoek naar deze opleiding.
Doelstelling
De opleiding neemt leidinggevenden mee doorheen de denkwereld van de 4 generaties. U leert omgaan met de verschillen en optimaal gebruik maken van de complementariteit van uw team.
Na deze opleiding begrijpt u hoe de verschillende generaties denken en handelen. U leert inspelen op de verschillen van uw medewerkers en leert een co-creatie te genereren tussen de verschillende generaties.
- Inzicht verwerven in de kenmerken van generaties
- Identificeren van de krachten en knelpunten in uw organisatie
- Vergroten van de motivatie, energie en effectiviteit van uw personeel
- Verbeteren van de samenwerking en realiseren van co-creatie tussen de generaties
- Effectief communiceren met andere generaties
Doelgroep
Kies deze opleiding als u leiding geeft aan een team van medewerkers uit verschillende generaties. |