Doelgroep:
Bedienden uit de marketingafdeling, HR-dienst, IT-afdeling, verantwoordelijken voor sociale media.
Doelstelling:
Je hebt een basiskennis van Facebook & LinkedIn, maar dan wil je nog een stap verder zetten om deze platformen in te zetten voor je bedrijf.
In deze hands-on sessie zullen niet alleen je persoonlijk profiel verder optimaliseren, maar vooral vanuit een praktisch standpunt bedrijfsprofielen opzetten en tot leven laten komen. We zullen ook de essentiële tools en strategie aanleveren om deze bedrijfsprofielen efficiënt te beheren en die in praktijk omzetten.
Voorkennis:
Deze sessie vereist een beperkte voorkennis van de 2 verschillende platformen en je hebt toegang tot bestaande bedrijfsprofielen en email accounts.
BELANGRIJK;
Deelnemers nemen best eigen laptop of tablet mee naar deze opleiding |
Algemeen
- Van strategie naar actieplan
- Welke accounts moet je hebben om je doelen te bereiken
- Hoe gaat je meten en de ROI bepalen
LinkedIn is een krachtige professionele netwerking tool voor professionals. Meer dan 2,5 miljoen belgen hebben het wel ontdekt maar gebruiken nog steeds alle functionaliteiten om er hun business mee op te zetten en uit te breiden. LinkedIn vervult een sleutelrol in de professionele netwerking en bedrijfsvoering.
Je bent er waarschijnlijk al een tijdje mee aan de slag. We starten van waar je staat en focussen op:
- Persoonlijk:
- Hoe maak je een professioneel profiel voor jezelf ?
- Hoe bouw een professioneel netwerk voor jezelf ?
- Luister naar je netwerk en start gesprekken
- Hoe je netwerk warm houden en gebruiken ?
- Hoe prospecteren, events bekend maken, etc. ?
- Bedrijfsmatig:
- Maak een goede bedrijfspagina of verbeter je bestaande bedrijfsprofiel.
- Hoe volgers krijgen ?
- Welke content wanneer plaatsen ?
- Hoe maak je medewerkers ambassadeurs voor het bedrijf ?
- Maak een groep voor je klanten/medewerkers/industrie.
- Beheer je groep.
- Discussies: starten, modereren etc.
- Adverteren en abonnementen – wat levert het je op ?
Facebook: telt momenteel meer dan 5,8 miljoen Belgische gebruikers. Een ideaal platform dus om uw organisatie, producten, dienstverlening te promoten bij uw fans. Employer branding en rekrutering zijn dan ook andere sleutelfuncties die u via Facebook kan realiseren. Aanwezigheid is dan ook een must voor elke organisatie.
Ook hier ben je waarschijnlijk al een eindje onderweg. We gaan snel over de basics en focussen op:
- Persoonlijk:
- Hoe privé en professioneel combineren.
- Hoe een goed afgeschermd profiel opstellen (zichtbaarheid, vrienden, foto’s etc.).
- Begrijpen hoe de privacy in elkaar zit.
- Bedrijfsmatig:
- Aanmaken van een fan pagina.
- Volgers verwerven.
- Welke content werkt ? Wanneer plaatsen ? Etc.
- Statistieken in de gaten houden.
- Maak een advertentie – Wat brengt adverteren je op ?
- Maak een groep voor je klanten/medewerkers/industrie.
- Beheer je groep met de groepsfuncties.
- Discussies: starten, modereren etc.
Op het einde van deze hands-on training zal je niet alleen professionele profielen kunnen voorleggen maar ook weten welke content je moet plaatsen en wanneer. Als een volslagen sociale media manager kunt je het perfecte beleid van je bedrijf gaan uitzetten en uitvoeren. |