Als leidinggevende wil je graag een goede werksfeer en succesvolle samenwerking met en binnen je team bereiken. En tegelijk merk je dat conflicten en spanningen op de werkvloer onvermijdelijk zijn. Sommige leidinggevenden gaan het aanpakken van conflicten tussen medewerkers uit de weg. Terwijl anderen soms te vroeg ingrijpen. De redenen hiervoor zijn uiteenlopend: onvoldoende tijd, andere prioriteiten zijn belangijker, je vindt dat betrokkenen matuur genoeg zijn of je weet simpelweg niet hoe je hieraan moet beginnen. Hoe zorg je er als leidinggevende nu voor dat meningsverschillen niet escaleren tot destructieve conflicten? En hoe kan je er voor zorgen dat je teamleden zelf constructiever omgaan met conflicten? Daarover gaat dit webinar …
Voor wie is dit webinar bedoeld?
Dit webinar is bedoeld voor leidinggevenden, die hun vaardigheden en inzichten in het hanteren van conflicten binnen hun team verder willen ontwikkelen.
Docent
Laura Krause heeft een grote passie voor alles wat met communicatie te maken heeft. Ze gelooft er rotsvast in dat eenvoudige aanpassingen in de manier waarop we communiceren enorm veel impact kunnen hebben op het verloop van samenwerkingen. Concreet, praktisch, dynamisch, waarderend en ervaringsgericht, zo kan je samenvatten hoe zij haar trainingen aanpakt. Als organisatie- en arbeidspsycholoog heeft zij oog voor de dynamieken en interactie tussen mensen. Haar persoonlijke missie is om verbindingen te versterken, te herstellen vanuit een communicatie die gericht is op het hart en op wederzijds begrip. Want ze gelooft persoonlijk dat communiceren de essentie is in persoonlijke relaties. Door haar specifieke kennis over het onderwerp is ze in staat om vanuit echte ervaringen en voorbeelden te werken en zo de theorie tot leven te brengen. |