Dankzij een actieve deelname van de cursisten en interactieve simulaties, worden sleutelzinnen en professionele gesprekken ingeoefend en verbeterd. |
|
Voorkennis:
De deelnemer:
- heeft het niveau halfgevorderd (minimum A2);
- kan zinnen en regelmatig voorkomende uitdrukkingen begrijpen;
- kan communiceren in simpele en alledaagse bewoordingen en eenvoudige zinnen vormen.
Doelgroep:
Alle bedienden die telefonische contacten hebben met leveranciers, klanten, collega’s… op professioneel niveau. Deze taalmodule is algemeen.
Doelstelling:
Tijdens deze interactieve sessie worden sleutelzinnen aangebracht, ingeoefend en verbeterd via simulatie-oefeningen. Er wordt een actieve deelname van de cursisten verwacht, waarbij de focus ligt op het spreken. |
PROGRAMMA |
Aspecten die zeker aan bod komen zijn :
- Formules om een telefoongesprek te openen en te sluiten.
- Spellen.
- Boodschappen noteren.
- Afspraken maken en bevestigen.
- Inlichtingen geven en vragen.
- Instemmen/ontkennen/bevragen van een boodschap.
- Excuses aanbieden.
- Beloftes maken.
- Klachten behandelen/formuleren en oplossen.
|