Hoe zorg je voor een gestructureerd en geslaagd telefoongesprek, dat ook in moeilijke omstandigheden professioneel blijft. |
|
Doelgroep
Administratieve en commerciële medewerkers.
Doelstellingen
In deze opleiding ligt de nadruk op klantgericht én efficiënt telefoneren in diverse professionele situaties.
- Klantgericht: klanten vriendelijk te woord staan en voorthelpen.
- Efficiënt: klanten kort, bondig en gestructureerd informeren zonder uit te weiden of kortaf te zijn.
Na deze opleiding:
- Weet je hoe je klantgericht én efficiënt kunt telefoneren.
- Kun je de kenmerken van een geslaagd telefoongesprek benoemen.
- Kun je je telefoongesprekken structureren.
- Kun je de lead van het gesprek nemen.
- Weet je hoe je ook in moeilijke omstandigheden professioneel kunt blijven.
|
PROGRAMMA |
- De kenmerken van een geslaagd telefoongesprek
- De verschillende fasen van een inkomend telefoongesprek
- Actief luisteren en de juiste vragen stellen
- Gericht informeren
- Omgaan met bezwaren van de klant
- Positief blijven communiceren in moeilijke situaties
Theoretische inzichten en praktische oefeningen wisselen elkaar af. De cases komen uit de eigen professionele context. |