PROGRAMMA
Professionele commerciële communicatie: verbaal en non-verbaal, ook aan de telefoon:
- Een zelfzekere en positieve uitstraling: vertrouwen winnen van de klant.
- Proactieve klantgerichtheid: overtuigingskracht naar de klant toe en aanvankelijke weerstand ombuigen naar interesse.
- Alerte houding en luistervaardigheid: de juiste vragen stellen en niet laten meeslepen in het verhaal van de klant.
- Dynamisch taalgebruik: snel "to the point" komen.
- Resultaatgerichte aanpak: kort op de bal en snel overgaan tot afsluiten.
Aandacht voor het profiel van de klant:
- Aanduiden van de soorten klanten.
- Hoe die klanten benaderen ?
Opmaak van het sellogram:
- Principe van het sellogram.
- Wie zijn wij als bedrijf en hoe omschrijven wij onze positie naar de klant toe ?
- Wat zijn onze diensten en/of producten: bepalen van eigenschappen en bijhorende voordelen.
- Wie zijn onze medespelers in de markt en hoe is onze positie tegenover hun aangeboden diensten ?
- Met welke doelstellingen of motivaties wil ik de klanten benaderen ?
- Samenstellen gebruiksklaar sellogram op basis van bovenstaande gegevens.
Link naar telefonisch prospecteren en verkoopsgesprekken.
Deze module is een onderdeel van het vormingspakket 'Verkopen met resultaat'. Dit pakket bestaat uit drie modules:
- Verkopen met resultaat: Verkoopvoorbereiding (module 1)
- Verkopen met resultaat: Prospecteren in de praktijk (module 2)
- Verkopen met resultaat: Verkoopvaardigheden: Opbouw van het commercieel face-to-face gesprek (module 3)
De drie modules kunnen los van elkaar gevolgd worden. Wij raden echter aan om het volledige pakket te volgen.