HALVE DAG WORKSHOP
Als je weet dat bij 85% van alle aankopen kleur de belangrijkste factor is, klinkt het bijzonder logisch dat je als bedrijf best een kleurenstrategie hebt. In realiteit zien we echter dat kleurkeuzes veelal gebaseerd zijn op individuele voorkeuren en assumpties zonder een aantoonbaar bewijs te hebben welke kleuren zorgen voor de beste/gewenste resultaten.
In deze inspirerende workshop geven we antwoorden op de volgende vragen:
- Hoe bepaal je de juiste kleuren voor jouw productassortiment?
- Hoe kan je je assortiment segmentatie structureren?
- Hoe bepaal je de juiste kleuren voor jouw afzetmarkt?
- Hoe stem je je communicatie, product of service af op jouw beoogde doelgroep?
- Hoe creëer je extra sales met de juiste kleuren?
- Hoe kan je jouw assortiment rationaliseren en optimaliseren?
- Hoe kan je jouw bedrijfs-en of merkidentiteit doorvertalen naar al jouw communicatiedragers?
DOELGROEP
Bedrijfsleiders
Product managers
Sales & Marketing managers
Aankoop & CSR verantwoordelijken
Design managers
PROGRAMMA
Het belang van kleur
De impact van kleur
Het Color Navigator System
Color Succes Factor berekenen van een collectie
Hoe kleur afstemmen op verschillende doelgroepen en afzetmarkt
Hoe kleur gebruiken om merkidentiteit te creëren
Voorbeelden en praktijk cases
Vragen en antwoorden