Sluiten

TWEE DAGEN OPLEIDING

"Ik wil volgende keer beter scoren."

    De intentie van een aankoper die met een wat ontevreden gevoel blijft zitten. Zo van, ik ben klant, vragende partij ... en toch. Jouw gesprekspartner bleek beter voorbereid en volgde een uitgekiend gespreksscenario. Dat is eigenlijk logisch als je onderhandelt over prijs-/kwaliteits-verhouding, leverings- en betalingsvoorwaarden, nazorg, garanties, ...
    Twee dagen training in onderhandelingstactieken doen de volgende keer de gespreksbalans in jouw voordeel overhellen.

DOELGROEP

Ervaren medewerkers uit aankoopdiensten in de ruime zin. Zowel voltijdse als occasionele aankopers komen voor deze opleiding in aanmerking.

PROGRAMMA

De voorbereiding van een onderhandeling:
  • Portfolio Analyse
  • De rol van de inkoper / verkoper
  • Bepalen van onderhandelingsdoelstellingen
  • De onderhandelingsagenda

Onderhandelen met uw interne klant:
  • Klantenbehoeften ontdekken, evalueren en definiëren:
    o Knelpunten bepalen
    o Aanpak
  • De deal sluiten

Toepassing:
  • Case 1: Toepassing van een portfolio analyse
  • Case 2: De agenda
  • Case 3: Buy in

Onderhandelingsposities


Negotiatietechnieken


Toepassing:
  • Cases: Onderhandelen in specifieke situaties

 

PRAKTISCH

BegeleidingPhilip Meyers - Syntra West


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 400 per deelnemer
KMO portefeuille
Lunch inbegrepen