DOEL VAN DE OPLEIDING
Onze transporteurs vormen het hart van onze logistieke flow. Zij zorgen ervoor dat alle goederen op tijd ter plaatse geraken.
Maar hoe weet je nu of je transporteur goed bezig is?
Jouw transporteur voert vele leveringen voor je uit en soms gaat het niet zoals verwacht.
Hoe objectiveer je best zijn prestaties en zorg je ervoor dat de objectiviteit wint van de perceptie?
Individueel gekozen KPI’s kunnen u hierbij helpen, doch de SUPPLIER QUALITY RAITING of kortweg SQR gaat nog een stukje verder. Het laat je toe om de prestaties van je transporteur te meten in de tijd, impact op de organisatie én om verschillende vervoerders objectief te evalueren.
In onze opleiding ’Prestaties meten van uw vervoerder’ leer je:
- het belang en opzet van KPI’s kennen
- leer je de techniek om transporteurs objectief te evalueren.
DOELGROEP
Supply chain managers, inkoopmanagers en -verantwoordelijken, logistiek managers, transport managers en leidinggevenden uit transport- en expeditie afdelingen.
PROGRAMMA
Wat zijn KPI’s: definities en belang.
Dashboard – Kritische Succesfactoren - KPI’s - Balanced Scorecard: wat is het verschil?
Waaraan moeten goede KPI’s voldoen?
Hoe KPI’s succesvol implementeren in uw organisatie?
Waarop letten tijdens een implementatie, waar kan het misgaan?
Keuze en opzetten van prestatie indicatoren (KPI’s) voor transport.
Hoe de prestatiemeting van uw transporteur objectiveren?
Hoe omgaan met on-time delivery?
Opvolging en rapportering van de KPI’s.
KPI’s en SLA’s.
Hoe omgaan met klachten?