Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Je webpagina’s hoger laten ranken in zoekmachines zoals Google verhoogt de instroom van potentiële klanten naar je website. SEO heeft dus als doel om jouw producten en diensten online beter vindbaar te maken bij de doelgroep die je wenst te bereiken. Dit doe je door bepaalde aanpassingen door te voeren aan je website op vlak van content, technische instellingen en linkbuilding. Dit gehele proces van aanpassingen heet SEO, ofwel search engine optimization (=zoekmachine optimalisatie).  Maar hoe begin je daaraan? Er zijn tientallen, zoniet honderden individuele factoren die
belangrijk zijn voor SEO. In deze cursus SEO Basic beginnen we van nul en leggen we stapsgewijs de belangrijkste concepten uit die elke website beter vindbaar maken.

DOELGROEP

Marketeers, bedrijven, zelfstandigen… die hun website hoger in zoekmachines zoals Google willen laten scoren. De opleiding is gericht op mensen die nog geen kennis hebben van SEO (of héél beperkte noties).

PROGRAMMA

Algemene inleiding: wat is SEO?
  • Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
  • Hoe past SEO binnen de online customer journey?
  • Content SEO: wat zijn keywords en hoe bepaal je welke voor jou het interessantst zijn? Hoe (of beter: waar) werk je deze uit op je site?
  • Aanpak SEO copywriting: tips voor het schrijven van sterke SEO teksten en het vermijden van veelgemaakte fouten
  • Technische SEO: wat is technische SEO? Welke factoren dragen hiertoe bij?
  • Aanpak technische SEO: tips omtrent de belangrijkste technische parameters
  • Linkbuilding / autoriteit: introductie van de derde SEO-tak
  • Hoe bepaal en meet je de resultaten van SEO?
  • Aanbevelingen tools

 

PRAKTISCH

BegeleidingQuinten Hebbelynck - Voka Expert


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 150 per deelnemer
KMO portefeuille