Veel organisaties zijn ervan doordrongen dat betrokken en competent personeel cruciaal is waardoor het belangrijk is aandacht te besteden aan de kwaliteit van de interviews bij de instroom/doorstroom (mutaties) van kandidaten.
Enkele praktijkervaringen:
- "Het selecteren en inwerken van nieuwe personeelsleden kost veel tijd & energie".
- "We nemen de sollicitanten in dienst, maar ze gaan soms te snel weer weg".
- "We willen graag meer diversiteit onder onze leidinggevenden, maar het is lastig collega’s te laten doorgroeien".
- "‘We willen graag dat collega’s intern muteren, en het screenen is lastig". "
Dit is een doe & praktijk training met 70% inoefenen van praktijksituaties.
Doelstelling
Op het einde van de training kan de deelnemer:
- De CV van de kandidaat analyseren.
- Een interviewstructuur/script gebruiken.
- De vooropgestelde jobcompetenties (criteria) tijdens het interview bevragen, en kwalificeren.
- De kandidaat evalueren (beoordelen) i.f.v. vooropgestelde criteria.
- De beslissing rapporteren en motiveren.