DOEL VAN DE OPLEIDING
Verbindende communicatie helpt medewerkers in het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, collega’s en leidinggevenden.
Wat bereik je tijdens en na een opleiding "Verbindende Communicatie" ?
- Een open en directe communicatie tussen medewerkers, klanten en andere betrokkenen in de werksituatie.
- Een positieve sfeer waarin mensen zich gehoord voelen en begrepen worden.
- Nieuwe luistervaardigheden bij medewerkers: ze zijn in staat om op zo’n manier naar klanten te luisteren dat die zelf beter begrijpen wat ze voelen, willen en denken.
- Een gevoelige stijging van de kwaliteit van werken in de organisatie. Dankzij een waardevolle communicatie tussen alle betrokkenen verloopt het werk efficiënter én aangenamer.
DOELGROEP
Alle medewerkers.
PROGRAMMA
Boodschappen op een krachtige en efficiënte manier brengen zodat klanten, collega’s, leidinggevenden… kunnen horen wat je te zeggen hebt én zin hebben om rekening te houden met je boodschap.
De nodige vaardigheden om effectief en respectvol te communiceren in lastige situaties.
Grenzen stellen op een manier die hoorbaar is voor klanten, collega’s en andere betrokkenen.
Op een constructieve manier omgaan met kritiek of oordelen van anderen.
Empathisch luisteren zodat mensen zich echt begrepen voelen.
Nee zeggen en omgaan met de nee van de andere.