Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Ben je reeds vertrouwd met de basistechnieken om je site SEO-gewijs hoger te doen scoren in zoekmachines zoals Google? Wil je jouw organische vindbaarheid verder opkrikken door middel van geavanceerde SEO-technieken? Dan is deze opleiding voor jou. We gaan dieper in op het drieluik van SEO - content, techniek en autoriteit - en bekijken welke specifieke aanpassingen mogelijk zijn om nog meer organische leads met jouw site te genereren. De opleiding bevat tips die voor zowel B2B als B2C, alsook voor zowel lokale als (inter)nationale bedrijven nuttig zijn.

DOELGROEP

Marketeers, bedrijven, zelfstandigen, beginnende SEO’ers… die hun website hoger in zoekmachines zoals Google willen laten scoren. De opleiding is gericht op mensen die al basiskennis hebben van SEO en vertrouwd zijn met concepten zoals keywords, meta titles, kannibalisatie… en weten hoe ze dit (eventueel met de nodige tools of ondersteuning van IT-collega’s) kunnen aanpassen aan hun website.

PROGRAMMA

Introductie + korte opfrissing van een aantal basisconcepten
  • Content SEO: long tail keywords, local SEO, snippets, structured data, duplicate content...
  • Technische SEO: crawl budget, error codes, diverse html tags, domeinnaam (tld)...
  • Autoriteit / linkbuilding: E-A-T principe, externe links, wat zijn kwalitatieve links, disavowal…
  • Hoe bepaal en meet je de resultaten van SEO?
  • Aanbevelingen tools
  • Trends SEO: wat wordt belangrijker in de toekomst?

 

PRAKTISCH

BegeleidingQuinten Hebbelynck - Voka Expert


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 150 per deelnemer
KMO portefeuille