PROGRAMMA
Professionele commerciële communicatie: verbaal en non-verbaal, ook aan de telefoon:
- Een zelfzekere en positieve uitstraling: vertrouwen winnen van de klant.
- Proactieve klantgerichtheid: overtuigingskracht naar de klant toe en aanvankelijke weerstand ombuigen naar interesse.
- Alerte houding en luistervaardigheid: de juiste vragen stellen en niet laten meeslepen in het verhaal van de klant.
- Dynamisch taalgebruik: snel "to the point" komen.
- Resultaatgerichte aanpak: kort op de bal en snel overgaan tot afsluiten.
Aandacht voor het profiel van de klant:
- Aanduiden van de soorten klanten.
- Hoe die klanten benaderen ?
Opmaak van het sellogram:
- Principe van het sellogram.
- Wie zijn wij als bedrijf en hoe omschrijven wij onze positie naar de klant toe ?
- Wat zijn onze diensten en/of producten: bepalen van eigenschappen en bijhorende voordelen.
- Wie zijn onze medespelers in de markt en hoe is onze positie tegenover hun aangeboden diensten ?
- Met welke doelstellingen of motivaties wil ik de klanten benaderen ?
- Samenstellen gebruiksklaar sellogram op basis van bovenstaande gegevens.
Deze module is een onderdeel van het vormingspakket 'Verkopen met resultaat'. Dit pakket bestaat uit drie modules:
- Verkopen met resultaat: Verkoopvoorbereiding (module 1)
- Verkopen met resultaat: Prospecteren in de praktijk (module 2)
- Verkopen met resultaat: Verkoopvaardigheden: Opbouw van het commercieel face-to-face gesprek (module 3)
De drie modules kunnen los van elkaar gevolgd worden. Wij raden echter aan om het volledige pakket te volgen.