DOEL VAN DE OPLEIDING
In deze opleiding:
- Verwerf je inzichten en hanteer je tips over de psychologie in verkoop.
- Leer je omgaan met bezwaren of objecties van de klant.
- Leer je efficiënt omgaan met het verkoopproces.
DOELGROEP
Technische medewerkers die baat hebben bij inzichten in het menselijk beïnvloeden tijdens een verkoopgesprek.
PROGRAMMA
Met nadruk op de "menselijke factor" in relatie tot klanten wordt aan de hand van voorbeelden aangetoond hoe men positief kan beïnvloeden, dit naast de technische know how die van belang is in het verkoopgesprek.
Interpreteren van de lichaamstaal, juiste vraagstelling, krachtig argumenteren, omgaan met weerstand van de klant, … zijn thema’s die uitvoerig behandeld en ingeoefend worden met voorbeelden van de deelnemers zelf.
Een evenwicht vinden tussen delen van vakkennis en het verkopen bij de klant komt ook aan bod.
Deelnemers krijgen de kans om zelf aan te geven wat hun huidige struikelblokken zijn m.b.t. verkoop en ontvangen daarbij tips om vooruitgang te boeken.