DOEL VAN DE OPLEIDING
In deze opleiding krijg je tips en tricks om discussies over aansprakelijkheden, rechten en plichten, stilstanden, de daaraan verbonden kosten en ontevreden klanten te vermijden.
Eén dag opleiding en:
- je verdient geld
- je bouwt aan een hogere klanttevredenheid
- je bouwt aan een positief bedrijfsimago.
DOELGROEP
Leidinggevenden, operationele- en administratieve medewerkers uit de logistieke diensten.
PROGRAMMA
Het belang van een goede vervoersovereenkomst.
Waarop letten bij het afsluiten van een contract?
Mijn verplichtingen als opdrachtgever & hoe ver reikt mijn aansprakelijkheid?
De verplichtingen en rechten van de vervoerder.
Het belang van het CMR document bij intracommunautaire leveringen.
De aansprakelijkheid van de verlader/goederenbehandelaar.
Wanneer is de vervoerder aansprakelijk?
Wie is aansprakelijk bij schade of verlies?
Het behandelen van claims en hoe staat het met schadevergoedingen en beperkingen daarvan?
Wat bij rembourszendingen: goede afspraken beperken de risico’s!
Hoe stellen we een correcte vrachtbrief op?
De nieuw CMR voorwaarden!
Een klare kijk op de toepasselijke wetgevingen, de algemene voorwaarden van de vervoerders en de specifieke afspraken met klanten en vervoerders.