Chauffeurs met een rijbewijs C/CE of D/DE moeten naast het gewone rijbewijs ook beschikken over een basiskwalificatie vakbekwaamheid (code 95). Deze module maakt deel uit van de verplichte nascholing en focust op waarom klantgerichtheid voor jouw bedrijf zo belangrijk is en de essentiële rol die je als chauffeur hierin speelt.
Belangrijk !
Vanaf 22/08/2020 is het niet meer toegelaten om twee keer dezelfde opleiding te volgen in een traject van 35 uren. Let hier op bij het boeken van een opleiding.
DOELGROEP
Deze opleiding is bedoeld voor alle chauffeurs met rijbewijs C/CE/D/DE die zich in orde willen stellen met de verplichte nascholing vakbekwaamheid CODE 95.
PROGRAMMA
Met deze training verwerft de chauffeur inzicht in het belang van klantgericht werken, zowel intern als extern.
Inhoud:
- Waar en hoe vertegenwoordigt de chauffeur zijn/haar bedrijf.
- Potentiële contacten van de chauffeur (in- en externe klanten).
- Belang van het klantgericht werken.
- Als ambassadeur op de weg: Hoffelijkheid in het verkeer, omgaan met verkeersagressie, een propere vrachtwagen of bus
- Uitblinken in klantgerichtheid en service
- Basisprincipes van het communicatieproces: klantvriendelijk communiceren (verbaal en non-verbale), luisteren en spiegelen van eigen gedrag
- Omgaan met klachten & emoties
- Omgaan met stresssituaties, professionaliteit onder tijdsdruk
- Werken in teamverband
De chauffeur kan na de training:
- Beter omgaan en communiceren met verschillende types klanten.
- Nog beter begrijpen dat gedrag en de wijze van communicatie invloed hebben op het imago van de onderneming en de reactie van anderen.
- In uiteenlopende omstandigheden zijn professionaliteit bewaren en effectief te communiceren.