Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

In deze opleiding vergroot je je competentie om:
    • jouw mening over te brengen zonder iemand te beledigen;
    • op te komen voor jouw belang of dat van jouw team, ongeacht de druk die door de omgeving wordt uitgeoefend;
    • grenzen te stellen wanneer dat noodzakelijk is;
    • assertiviteit als sleutel te gebruiken om beter te communiceren met diverse gesprekspartners in jouw professionele omgeving.

DOELGROEP

Administratief bedienden en secretaresses uit alle diensten (aankoop, productie, verkoop, boekhouding,…).

PROGRAMMA

Wat is assertiviteit ?
  • De verschillende gedragsstijlen en hun effect.
  • Hoe communiceer ik ?

      Hoe kan ik assertief zijn ?

      • De ik-boodschap als basis voor assertief gedrag.
      • Verbale en non-verbale communicatie in overeenstemming brengen.
      • Het gepaste kader scheppen om het gesprek assertief te beginnen.
      • Proactief handelen om bepaalde situaties al te ontmijnen.

      Assertief zijn in diverse professionele situaties:

      • Grenzen stellen.
      • Een assertief verzoek doen.
      • Feedback geven en feedback ontvangen.
      • Moeilijke boodschappen goed gebracht.
      • Kennis van de eigen kwaliteiten en valkuilen.

      Aanpak

      • Theoretische inzichten en praktische oefeningen wisselen elkaar af.
      • De cases komen uit de eigen professionele context.

      In deze opleiding wordt het thema "klachtenbehandeling" niet besproken. Hiervoor verwijzen wij graag naar de opleiding "Klachtenbehandeling"


  •  

    PRAKTISCH

    Cursusdatum22 november 2021
    en vervolgt op 6 december 2021
    Urenvan 09:00 tot 16:30
    PlaatsAA Tower
    Zwijnaarde
    BegeleidingIlse Vantilborgh - Voka



    Cursusverantwoordelijke
    Jan De Schepper - 09/222 26 14 -

    Uiterste inschrijvingsdatum
    08/11/2021

    Gratis voor textielwerknemers
    PC120 en 214
    Andere deelnemers
    € 600 per deelnemer
    KMO portefeuille
    Lunch inbegrepen
    SCHRIJF IN