DOEL VAN DE OPLEIDING
Vandaag de dag gebruiken steeds meer klanten digitale kanalen om hun producten en diensten op te zoeken en aan te kopen. Er wordt veel vergeleken online maar vooral ook aangekocht. Steeds meer organisaties kiezen er voor om een ‘online presence’ strategie uit te bouwen. Je krijgt als verkoop adviseur meer en meer klanten die goed geïnformeerd zijn en een lage drempel ervaren om hun producten te kopen via het internet of andere alternatieve verkoopkanalen. Dit vergt een ‘multichannel focus’ van elke verkoper.
Zie jij ook je functie veranderen van uitsluitend directe verkoop naar een gemengde verkoop/adviserende functie? En geeft dat bij jou ook af en toe twijfel over hoe jij in de toekomst klanten degelijk advies kan geven zodat ze of direct of online toch bij jouw organisatie zullen bestellen?
Of ben je eerder op zoek naar de invulling van je veranderende functie en zoek je tips en hulpmiddelen om succesvol in te spelen op de wereld van online en verkoop?
In deze opleiding leer je:
- hoe je klanten kan adviseren en kan aanzetten om hun aankopen grotendeels bij jouw organisatie te plaatsen;
- hoe je een adviserend gesprek kan voeren met je klant dat hem begeleidt naar zijn geprefereerde aankoopplatform;
- je klanten en prospecten opvolgen via de telefoon. Hierbij leg je de nadruk op het opbouwen van een vertrouwensrelatie alsook op het adviseren voor toekomstige aankopen.