Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Vandaag de dag gebruiken steeds meer klanten digitale kanalen om hun producten en diensten op te zoeken en aan te kopen. Er wordt veel vergeleken online maar vooral ook aangekocht. Steeds meer organisaties kiezen er voor om een ‘online presence’ strategie uit te bouwen. Je krijgt als verkoop adviseur meer en meer klanten die goed geïnformeerd zijn en een lage drempel ervaren om hun producten te kopen via het internet of andere alternatieve verkoopkanalen. Dit vergt een ‘multichannel focus’ van elke verkoper.

Zie jij ook je functie veranderen van uitsluitend directe verkoop naar een gemengde verkoop/adviserende functie? En geeft dat bij jou ook af en toe twijfel over hoe jij in de toekomst klanten degelijk advies kan geven zodat ze of direct of online toch bij jouw organisatie zullen bestellen?

Of ben je eerder op zoek naar de invulling van je veranderende functie en zoek je tips en hulpmiddelen om succesvol in te spelen op de wereld van online en verkoop?

In deze opleiding leer je:

  • hoe je klanten kan adviseren en kan aanzetten om hun aankopen grotendeels bij jouw organisatie te plaatsen;
  • hoe je een adviserend gesprek kan voeren met je klant dat hem begeleidt naar zijn geprefereerde aankoopplatform;
  • je klanten en prospecten opvolgen via de telefoon. Hierbij leg je de nadruk op het opbouwen van een vertrouwensrelatie alsook op het adviseren voor toekomstige aankopen.

DOELGROEP

Verkopers.

PROGRAMMA

De opleiding start met een analyse over het individuele verkoop gedrag van klanten. Hoe past dit nieuwe gedrag op het verkopen? Wat maakt dat deze manier van werken steeds uitdagender in een wereld waar klanten uiteenlopende verkoopkanalen aangeboden krijgen? In een sfeer van inspiratie en creativiteit worden tijdens de twee dagen vernieuwende technieken ontdekt die motiverend inspelen op de “moderne” klant. Zowel rechtstreeks aan de klant als via de telefoon leert de verkoper maximaal verkoopresultaat te behalen en dit via verschillende aankoopplatformen. Via eigen cases en rollenspelen gaan we gedurende de 2 dagen uitgebreid aan de slag met aangereikte definities en werkmethodes. Ervaringsgericht leer je stap voor stap genieten van je veranderende rol als adviserende verkoper en klanten partner.

Workshop 1:

  • Bewustwording van het effect van mijn huidige verkoop gedrag.
  • Noodzaak om te evolueren naar een adviserende verkoop functie.
  • Van verkoper naar adviserende rol.
  • Verbindend adviseren en onderhandelen.
  • Van “koud” product naar “warme” verkoopargumenten.

Workshop 2:

  • Verkopen via verschillende verkoopkanalen.
  • Op zoek naar het geprefereerde verkoopkanaal van de klant.
  • Klanten actief begeleiden binnen hun geprefereerde manier van aankopen.
  • Klanten de weg wijzen naar de app van jouw online platform.

Workshop 3:

  • Bewustwording van proactieve telefonische opvolging van klanten en prospecten.
  • De verbindende kracht van regelmatig telefoon klantcontact.
  • Stappenplan van strategische telefonische prospectie – kies je aanpak.
  • Verleiden aan de telefoon of in persoon.
  • Elk telefoongesprek heeft zijn specifieke focus.
  • Proactief cross-channel prospecteren.

 

PRAKTISCH

BegeleidingStefaan Maes - The house of change


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 450 per deelnemer
KMO portefeuille