Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Niemand is geboren als "verkoper" maar iedereen heeft het talent in zich om op een authentieke manier toch klanten voor zich te winnen en te behouden.

In deze opleiding leer je:

  • hoe je met kleine zaken het verschil maakt ;
  • er voor te zorgen dat klanten het een plezier vinden om met je te communiceren ;
  • je op een correcte manier je grenzen af te bakenen;
  • omgaan met een ontevreden klant .

DOELGROEP

Iedere medewerker die vanuit zijn binnendienstfunctie in contact komt met zowel interne als externe klanten.

PROGRAMMA

In deze opleiding staat de dagelijkse werksituatie van de deelnemers centraal. Door interactieve oefeningen wordt onderstaande theorie ontdekt. De nadruk wordt gelegd op het DOEN en dit door het bespreken van cases uit de dagelijkse praktijk. Het DNA van een sterke commerciële binnendienstmedewerker.
  • De juiste vragen stellen aan de telefoon.
  • Actiever luisteren & luistersignalen geven.
  • Het profiel van mijn klant en mijn profiel.
  • Het gesprek leiden en sturen, proactief handelen.
  • Het gesprek op een beleefde manier onderbreken.
  • Een gesprek inkorten.
  • Samenvatten en herformuleren. Waarom?
  • Valkuilen: interpretaties, misverstanden.
  • Leren neen zeggen aan de klant op een respectvolle manier.
  • Mijn collega’s overtuigen.
  • Klachten: een gouden opportuniteit, anticiperen op de ontevredenheid van de klant.
  • Hoe omgaan met klachten ?
  • Een compliment in ontvangst nemen.
  • Een positieve indruk opwekken.
  • Hoe overtuigen zonder mijn authenticiteit te verliezen.

  •  

    PRAKTISCH

    Begeleiding - The House of change


    Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

    Cursusverantwoordelijke
    Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

    Gratis voor textielwerknemers
    PC120 en 214
    Andere deelnemers
    € 300 per deelnemer
    KMO portefeuille
    Lunch inbegrepen