Sluiten

EEN DAG WORKSHOP

LinkedIn is een krachtige netwerking tool voor professionals. Meer dan 2.5 miljoen Belgen hebben het wel ontdekt maar gebruiken nog steeds niet alle functionaliteiten om er hun business mee op te zetten en uit te breiden. LinkedIn vervult een sleutelrol in de professionele netwerking en bedrijfsvoering.

Je bent er waarschijnlijk al een tijdje mee aan de slag, maar in deze opleiding helpen we je om er alles uit te halen.

Facebook telt momenteel meer dan 5.8 miljoen Belgische gebruikers … een ideaal platform dus om uw organisatie, producten, dienstverlening te promoten bij uw fans. Employer branding en rekrutering zijn andere sleutelfuncties die u via Facebook kan realiseren. Aanwezigheid is dan ook een must voor elke organisatie.
Ook hier ben je waarschijnlijk al een eindje onderweg. We helpen je graag verder.


DOELGROEP

Bedienden uit de marketingafdeling, HR-dienst, IT-afdeling, verantwoordelijken voor sociale media.
Deze opleiding vereist een voorkennis van LinkedIn, Facebook, Twitter en Google+ en het bijhebben van je eigen laptop met toegang tot bestaande bedrijfsprofielen en email accounts.

PROGRAMMA

Algemeen
  • Van strategie naar actieplan.
  • Welke accounts moet je hebben om je doelen te bereiken ?
  • Hoe ga je meten en de ROI bepalen ?
LinkedIn
  • Persoonlijk:
    • Hoe maak je een professioneel profiel voor jezelf ?
    • Hoe bouw je een professioneel netwerk voor jezelf ?
    • Luister naar je netwerk en start gesprekken
    • Hoe je netwerk warm houden en gebruiken ?
    • Hoe prospecteren, events bekend maken, etc. ?
  • Bedrijfsmatig:
    • Maak een goede bedrijfspagina of verbeter je bestaande bedrijfsprofiel.
    • Hoe volgers krijgen ?
    • Welke content wanneer plaatsen ?
    • Hoe maak je medewerkers ambassadeurs voor het bedrijf ?
    • Maak een groep voor je klanten/medewerkers/industrie.
    • Beheer je groep.
    • Discussies: starten, modereren etc.
    • Adverteren en abonnementen – wat levert het je op ?

Facebook
  • Persoonlijk:
    • Hoe privé en professioneel combineren ?
    • Hoe een goed afgeschermd profiel opstellen (zichtbaarheid, vrienden, foto’s etc.) ?
    • Begrijpen hoe de privacy in elkaar zit.
  • Bedrijfsmatig:
    • Aanmaken van een fan pagina.
    • Volgers verwerven.
    • Welke content werkt ? Wanneer plaatsen ? Etc.
    • Statistieken in de gaten houden.
    • Maak een advertentie – Wat brengt adverteren je op ?
    • Maak een groep voor je klanten/medewerkers/industrie.
    • Beheer je groep met de groepsfuncties.
    • Discussies: starten, modereren etc.

Op het einde van deze hands-on training zal je niet alleen professionele profielen kunnen voorleggen maar ook weten welke content je moet plaatsen en wanneer. Als een volslagen social media manager kunt je het perfecte beleid van je bedrijf gaan uitzetten en uitvoeren.

 

PRAKTISCH

BegeleidingMik Adam - Vanguard Leadership


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 300 per deelnemer
KMO portefeuille
Lunch inbegrepen