Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Vijf goede redenen om deze opleiding bij te wonen:

    • Vrijmaken van werkkapitaal, verminderen van stockbreuken en verhoging van de service graad
    • Inzicht geven in methoden van voorraadbeheer en daarbij horende systemen zoals bijvoorbeeld ERP, handmatig of KanBan
    • Praktische tips, voorbeelden en oefeningen
    • Onmiddellijk toepasbaar in uw eigen omgeving
    • Voldoende tijd voorzien voor het beantwoorden van vragen vanuit uw omgeving

    Maak van deze opleiding een persoonlijk succes! Stuur ons vóór de opleiding start, cases, dossiers of situaties uit uw dagelijkse praktijk!

DOELGROEP

Operationele medewerkers en leidinggevenden verantwoordelijk voor het materiaalbeheer.
Deelnemers dienen een rekenmachine en laptop mee te brengen.

PROGRAMMA


• Verschillende omgevingen (aankoop, productie, distributie, after-sales,..)
• Verschillende producten (eindproducten, grondstoffen, componenten, wisselstukken,..)
• Verschillende bedrijfskarakteristieken
• Doelstellingen van goed voorraadbeheer. Servicemetingen
• Andere prestatie-indicatoren (met oefeningen)
• Verschillende methodes (bestelpunt, vaste bestelfrequentie, minimum/maximumvoorraad, MRP/ERP, Kanban, just-in-time), met voor elke methode:
- in welke omgeving in gebruik
- werking (met oefeningen)
- welke waarde geven aan bestelhoeveelheid, lotgrootte,
veiligheidsvoorraad, bestelpunt, aantal Kanbans (met oefeningen)
• Specifieke situaties (seizoensfluctuaties, seizoencampagnes, productie met beperkte capaciteit, producten met beperkte houdbaarheid, aanpak voor wisselstukken,voor verpakkingen, after sales, ...)
• ABC-classificatie, VMI (vendor-managed inventory)
• Voorraadpunten en –niveau’s in de Supply Chain
• Voorspellingen maken. Goede praktijken
• Totaalbeeld: Procesbenadering, kwaliteitsmeting en informaticatools (ERP, forecastmodules, planningtools,..)
• Praktische werking van voorraadbeheer. Hoe organiseer ik mijn werk?
- Hoe bepaal ik mijn prioriteiten? Vermijden van “overreactie” en “nervositeit”
- Communiceren met klanten, met productie, met verkoop, met leveranciers
- Praktische tips bij moeilijke situaties
• Acties ter verbetering van voorraadprestatie
• Inzoomen op specifieke situatie, vragen of problemen bij deelnemers (indien gewenst)

 

PRAKTISCH

Cursusdatum23 mei 2024
en vervolgt op 30 mei 2024
Urenvan 09:00 tot 16:30
PlaatsVan der Valk Hotel
Nazareth
BegeleidingJan De Kimpe - BCCL



Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09/222 26 14 -

Uiterste inschrijvingsdatum
09/05/2024

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 600 per deelnemer
KMO portefeuille
Lunch inbegrepen

Deze opleiding is momenteel volzet. Als u zich inschrijft, wordt u opgenomen in de reserve en contacteren we u mocht er alsnog een plaats vrijkomen of als de opleiding opnieuw wordt georganiseerd.