Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Google Analytics is gratis software om de bezoekersstatistieken van jouw website te analyseren. Wat betekenen al die cijfers en grafieken ? En hoe kan je in een korte tijdsspanne informatie uit dat webverkeer halen ?

Wij helpen je bij het uitvoeren van een diepgaande analyse van het verkeer op de website, om zo finaal een betere website te maken. Waar komen de bezoekers vandaan ? Wat doen ze op jouw website ? En vinden ze de weg naar het winkelmandje of contactformulier ? Zowel voor wie nog nooit zijn Google Analytics opende, als voor wie er regelmatig in grasduint, belooft dit een interactieve workshop vol praktische tips te worden. Aan de hand van concrete oefeningen stellen we de Google Analytics-account naar wens in.


DOELGROEP

Verantwoordelijken en medewerkers uit de dienst marketing.

PROGRAMMA

De volledige interface van Google Analytics kennen.
Basisbegrippen zoals unieke bezoekers, bounces, (not provided), conversies, uitstappen, segmenten en profielen begrijpen.

Jouw profielen en doelen naar wens configureren.

Nieuwe gebruikers toevoegen en rechten toekennen.

AdWords-, e-mail- en social media-campagnes evalueren.

Vooraf krijg je instructies om de Google Analytics-code te implementeren zodat je tijdens de workshop, op je eigen laptop aan de slag kunt.

Bij voorkeur heb je toegang tot een Google Analytics account of de mogelijkheid om er een te installeren op de website. Je krijgt hiervoor de nodige handleidingen.


 

PRAKTISCH

BegeleidingClaire Houttave - Voka Expert


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 150 per deelnemer
KMO portefeuille