Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Onbetaalde facturen zijn een permanente zorg in het bedrijfsleven, in (post) Coronatijd nog meer dan anders. De redenen van laat betalingsgedrag zijn uiteenlopend: financiële problemen, de gevolgen van een lock down, eigen betaaltermijn, moedwil, gebruik maken van goedkoop leverancierskrediet, etc. Tijdens deze opleiding schetsen we het wettelijk kader en nadien gaat u praktisch aan de slag.

De sessie wordt gesplitst in een theoretisch & een praktisch gedeelte. In de theorie leggen we het proces van een goede klantenopvolging uit, samen met het belang ervan. In het praktisch gedeelte gaan we dieper in op enkele voorbeelden.

Volg je liever eerst een opleiding 'Debiteurenbeheer - Algemeen'? Schrijf je hier dan ook in voor deze sessie.


DOELGROEP

Ondernemers, bedrijfsleiders, financiële en commerciële medewerkers en verantwoordelijken. Kortom: iedereen die bekommerd is om het betaalgedrag van de klanten.

PROGRAMMA

Internationale handel biedt mooie perspectieven, zolang de facturen maar betaald worden. En net daar loopt het wel eens mis. De gewoontes, de cultuur, de wetgeving… zijn in het buitenland vaak anders, met mogelijke financiële risico’s tot gevolg. Tijdens dit seminarie leert u wat u zeker moet weten over internationaal debiteurenbeheer.
  • Een contract met internationale rechtsgeldigheid
  • Standaard en gebruikelijke betaalafspraken
  • Welk betaalinstrument kiest u?
  • Totaalaanpak via kredietverzekering of factoring?
  • Culturele verschillen bij communicatie: een aanpak op maat
  • Welke externe partner of procedure voor individuele wanbetalingen?

 

PRAKTISCH

BegeleidingMarleen Miechielsen - Voka


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 150 per deelnemer
KMO portefeuille
HOU ME OP DE HOOGTE