Sluiten

VERGROOT JOUW ASSERTIVITEIT VIA POSITIEVE COMMUNICATIE


    Op de werkvloer staat positieve en assertieve communicatie met collega’s en leidinggevenden centraal. Assertief gedrag zorgt ervoor dat je meer zelfvertrouwen krijgt, jezelf meer durft te uiten en positiever ingesteld bent. Daardoor denk je minder in problemen en meer in oplossingen.

    In deze opleiding vergroot je jouw competentie om:
    • jouw mening over te brengen zonder iemand te beledigen;
    • grenzen te stellen wanneer dat noodzakelijk is;
    • assertiviteit als sleutel te gebruiken om beter te communiceren met diverse gesprekspartners in jouw professionele omgeving;
    • durven ‘neen’ te zeggen op een respectvolle manier;
    • jouw eigen verwachtingen niet te projecteren op anderen.

    Deze opleiding kadert in de sectorale inspanningen ter bevordering van werkbaar werk.

DOELGROEP

Alle medewerkers die willen leren zich meer assertief op te stellen in de werkomgeving.
Er is geen voorkennis vereist.

PROGRAMMA

Wat is assertiviteit ?
  • het verschil tussen 4 verschillende communicatiestijlen
  • hoe sta ik in de wereld en wat is mijn stijl?
  • hoe kan ik mijn stijl aanpassen aan die van de ander zonder mezelf te verliezen?
  • de ik-boodschap als basis voor assertief gedrag

Assertief zijn in uiteenlopende professionele situaties

  • stel je grenzen en ontdek verschillende manieren om ‘neen’ te zeggen
  • geef constructieve feedback en ontvang feedback op de juiste manier
  • verwoord jouw standpunten klaar en duidelijk
  • straal zelfvertrouwen uit door je fysieke assertiviteit
  • vermijd misverstanden en conflicten

Naar een positief zelfbeeld

  • hoe komt het zelfbeeld tot stand?
  • hoe kan jij werken aan een positieve mindset?
  • inzicht in jouw kwaliteiten en valkuilen

Methodiek en leermiddelen

Deze training wordt zo opgebouwd dat je heel wat tips verzamelt. Je leert uit eigen ervaringen en je wisselt ervaringen uit met andere deelnemers. Je zet de theorie meteen om in de praktijk tijdens oefeningen. Jouw eigen cases komen aan bod.

Wat niet in de opleiding aan bod komt zijn klachtenbehandeling en het omgaan met lastige klantensituaties. Voor klantgerichte situaties verwijzen wij graag naar de opleiding ‘Klachten behandelen als een prof’.


 

PRAKTISCH

BegeleidingAnnie Gay - Anigee Communication


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09/222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 300 per deelnemer
KMO portefeuille
Lunch inbegrepen