DOEL VAN DE OPLEIDING
Communiceren is meer dan taal alleen. Vaak spreken mensen dezelfde taal maar begrijpen elkaar niet omdat ze anders denken en doen, en als het ware op een verschillende golflengte communiceren met eigen communicatiestijlen.
Als je inzicht krijgt in de verschillende communicatiestijlen dan kan je elkaar beter begrijpen. Je kunt je dan bewust afstemmen op de ander en daarmee zal de communicatie beter verlopen. Het is als het ware een tweede taal en net als met de spreektaal kan je effectiever communiceren, overtuigen en beïnvloeden wanneer je de taal goed spreekt en begrijpt.
In deze opleiding leer je hoe je optimaal je communicatie kan afstemmen op jouw klant zodat je verbinding kan maken met elke klant.
DOELGROEP
Verkopers en medewerkers uit de binnendienst verkoop.
PROGRAMMA
Workshop 1:
- Verschillende communicatiestijlen.
- Inzicht in de eigen geprefereerde communicatiestijl.
- Valkuilen bij het communiceren.
Workshop 2:
- Effect van de eigen stijl op anderen.
- Persoonlijke communicatie uitdagingen.
- Anticiperen op andere communicatiestijlen.