Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Tijdens een verkoopgesprek zijn we voortdurend op zoek naar de juiste communicatie en gedragsstijl om ervoor te zorgen dat boodschappen die we willen overbrengen aan anderen ook effectief aankomen zoals we ze bedoelen. En toch moeten we dagelijks vaststellen dat sommige woorden harder aankomen of net zachter dan we bedoelen.

Heb je vaak ook het gevoel dat wat je ook zegt tegen of doet voor een klant niet de juiste uitwerking heeft in je gesprekken? Of voel je met sommige klanten een onmiddellijke “klik” terwijl je weet dat het met anderen nooit zal lukken?

De juiste gedrags- en communicatiestijl vinden zodat je je doel haalt in gesprekken en daarbij relaties versterkt is vaak een hele uitdaging.

In deze opleiding:

  • Leer je om jezelf en anderen beter te begrijpen.
  • Leer je om patronen in je gedrag te (h)erkennen en ondervindt je welk effect dit gedrag heeft op anderen.
  • Zoek je naar de talenten van je gedrag en leer je omgaan met je uitdagingen.

Deze opleiding dag heeft als resultaat dat je concreet tips hebt gekregen om beter om te gaan met collega’s en klanten zodat duurzame, lange termijn relaties worden opgebouwd.


DOELGROEP

Verkopers die graag een duurzame relatie willen opbouwen met hun klanten

PROGRAMMA

Aan de start van de opleiding ontdekken we samen het belang van zelfkennis binnen de verkoopcontext. Dit geeft de aanzet tot een uitgebreide analyse van het eigen gedrag. Vaak kom je hier jezelf tegen en dit zorgt voor de nodige reflectie. Verder in de opleiding onderzoeken we welke (re)actie je uitlokt bij klanten door je favoriete gedrag en communicatie in te zetten en ontdekken de noodzaak van stijlflexibiliteit. Aan het einde van de opleiding leren we om bewust andere stijlen in te zetten
afhankelijk de situatie waarin je verkeert.

De opleiding is een aaneenschakeling van zelfreflectie en confrontatie met het eigen gedrag. Je rolt van het ene experiment in het andere en komt er proefondervindelijk achter hoe je plezier kan vinden in het af en toe loslaten van je “huisstijl” en bewust andere communicatie toe te laten.

Workshop 1:

  • Leer je eigen gedrag (talenten en uitdagingen) benoemen en verklaren.
  • Begrijp je wat het effect is van je eigen gedrag op klanten.
  • Word je bewust van de voordelen van stijlflexibiliteit en word bereid om je “huisstijl” situationeel te verlaten.
  • Leer in verschillende situaties de juiste gedragsstijl inzetten zodat je je gespreksdoelen haalt en daarbij relaties versterkt.
  • Professionele relaties met de Structogram methode.

Workshop 2:

  • Durf moeilijke gesprekken aangaan omdat je zelfzekerheid hebt opgebouwd in je eigen (communicatie)gedrag.
  • Pas je communicatie aan aan je klant zodat deze gestimuleerd wordt tot positieve actie

 

PRAKTISCH

BegeleidingGeert Verdonck - The house of change


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 300 per deelnemer
KMO portefeuille