Sluiten

DO’S EN DON’TS VOOR DE THUISWERKER

In deze Corona tijden is het devies aan ons allen duidelijk: “Blijf in uw kot”!

En voor de werkenden onder ons wordt dat dan: "Werk thuis" !
Dit is niet voor iedereen mogelijk, maar misschien wel jouw situatie? Zo ja, dan is dit webinar voor jou bestemd!
Je zal in dat geval ongetwijfeld voorafgaand aan de uitzending van het webinar al wat dagen thuiswerk achter de kiezen hebben. Mooi: je zal dan ook enkele uitdagingen en valkuilen herkennen, die we tijdens het webinar zullen bespreken.

“Thuis” en “werken” zijn immers twee woorden die ons aan andere dingen doen denken. Thuiswerken lijkt vanuit het ‘thuis-standpunt’ voor sommigen ideaal, maar ervaren of niet, het brengt toch vanuit het ‘werken-standpunt’ ook heel wat uitdagingen met zich mee. Het blijkt niet altijd makkelijk om de juiste balans te vinden tussen werk en privé. Veel mensen zijn het niet gewend om vanuit thuis te werken. Ze beschikken ook niet over de ideale omstandigheden om dit te doen.
Hoe ga je om met afleidingen, met een gemis aan feedback, beperkt sociaal werkcontact, hoe spreek je af met ‘huiselijke’ tijdsvreters, hoe pak je dingen planmatig aan, hoe doorbreek ik routines, hoe maak je goede resultaatsafspraken met je direct leidinggevenden, hoe communiceer je best met je collega’s die normaal gezien in de buurt zijn?

Zit je met dergelijke vragen, dan kan dit webinar je enkele praktische tips geven om een eigen aanpak uit te werken en jouw persoonlijke effectiviteit te verhogen. Je leert eventuele valkuilen aan te pakken of te vermijden.


DOELGROEP

Dit webinar is bedoeld voor alle werknemers die met de uitdagingen van thuiswerk worden geconfronteerd en die de juiste balans zoeken tussen werk en privé.

PROGRAMMA

Na dit webinar heb je inzicht in:

• de kenmerken en uitdagingen van thuiswerk;
• de voorwaarden voor een productieve thuiswerk-dag;
• jouw eigen ‘huiselijke’ tijdvreters en valkuilen.

Dankzij het webinar vergroot je de vaardigheid om:
• thuis op een resultaatgerichte en planmatige manier te werken;
• duidelijke afspraken te maken met je directe leidinggevende(n);
• op de juiste manier te communiceren met collega’s;
• jouw persoonlijke effectiviteit tijdens het thuiswerk nog te verhogen;
• je daar goed bij te voelen.


 

PRAKTISCH

BegeleidingJan Dijkmans - Novare


Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 75 per deelnemer
KMO portefeuille