DOEL VAN DE OPLEIDING
In de toekomst zal je in jouw bedrijf ook te maken krijgen met Artificiële Intelligentie (AI). Het is daarom belangrijk om nu al kennis te maken met de mogelijke toepassingen van deze technologie en de impact hiervan op jouw takenpakket.
AI laat immers toe om aankomende storingen te voorspellen, waardoor onverwachte machinestilstanden en technische incidenten kunnen worden vermeden.
In deze praktijkgerichte opleiding leer je gebruik maken van Artificiële Intelligentie toegepast in onderhoud en asset management. In deze opleiding worden voor jou, als (toekomstig) leidinggevende in onderhoud en betrouwbaarheid, de bouwstenen en termen gepresenteerd om succesvol AI te introduceren in jouw organisatie. We raken aan technische aspecten zoals software en data maar evenzeer aan de organisatorische en menselijke impact van AI, en ook het identificeren van business cases voor AI en het inschatten van de maturiteit van uw organisatie rond AI.
DOELGROEP
Maintenance managers, asset managers, reliability en/of maintenance engineers, service managers, ICT verantwoordelijken, group maintenance and reliability coordinatoren, verantwoordelijken operaties/productie, eerste lijnverantwoordelijken en leidinggevenden, en elk technisch profiel met interesse in AI die (in de toekomst) in een leidinggevende functie fungeert.
PROGRAMMA
Introductie tot Artificiële Intelligentie (AI)
- Wat is AI/wat is het niet?
- Veel gebruikte terminologie.
- Toepassingen en voorbeelden vanuit het dagelijkse leven.
- Toepassingen en voorbeelden specifiek in onderhoud en engineering.
Maturiteit
- Technische uitrusting – sensoren/data captatie (high level).
- Datakwaliteit/beschikbaarheid.
- IT (Data management, security).
- Stakeholders/human skills (data science, business translation).
De business case
- Case vs. roadmap.
- Identificatie van AI cases.
- Elementen van een business case.
- Onzekerheden.
Implementatie
- Cybersecurity.
- (Process) safety.
- Contingencies.
- Impact