DOEL VAN DE OPLEIDING
Als kind konden we het wel. We stelden de ene vraag na de andere aan onze omgeving om zo de wereld volop te ontdekken. De rijke verhalen maakten dat we in een extreem hoog tempo informatie vergaarden die ons hielp bij het opgroeien. We leerden om ad rem vragen te stellen, te interpreteren en heel snel een eigen perceptie en beeld te vormen van een situatie of gesprek.
In klantgesprekken maakt het zelf invullen van stukken verhaal dat je gesprekspartner vaak achterblijft met een vervelend en onzeker gevoel; onzeker of je als verkoper wel zal kunnen tegemoetkomen aan zijn wensen.
Heb je als verkoper ook soms het gevoel dat je gesprekken de echte klantvraag niet bloot kunnen leggen? Wil je opnieuw echt kunnen luisteren naar je klant zodat je na het gesprek een voorstel kan formuleren dat de klant niet wil missen?
Dan is deze opleiding vast iets voor jou.
In deze opleiding:
- Maak je komaf met je waardeoordelen en interpretaties.
- Leer je puur luisteren met aandacht voor de identiteit van je klanten.
- leer je jouw klanten dromen over hun gewenste toekomst en achterhaal je hoe zij naar hun doelen willen toegroeien