DOEL VAN DE OPLEIDING
Een juiste, professionele basisattitude. Elke situatie vereist andere attitudes. Mensen passen zich meestal spontaan aan naargelang de situatie en weten wel dat er op het werk een professionele attitude wordt verwacht. Maar daarom slagen ze er nog niet altijd in om ook professioneel over te komen naar anderen toe. Het gaat om professioneel communiceren en om respectvol omgaan met anderen.
In deze opleiding krijgt u inzicht in uw eigen persoonlijkheidstype en stijl van communiceren en in dit van collega's of leidinggevenden.
Zo leert u uw communicatie beter afstemmen op een ander en zal u professioneler overkomen.
DOELGROEP
Deze opleiding richt zich tot alle medewerkers die een passende houding en communicatie t.o.v. collega’s en leidinggevenden belangrijk vinden.
PROGRAMMA
De juiste, professionele basisattitude.
- Wat is een attitude?
- Respectvol omgaan met anderen
- Verschillende communicatiestijlen en persoonlijkheidstypes (volgens de kleuren van Insights)
- Professioneel communiceren
Een positieve, assertieve houding in team
- De juiste arbeidsattitude in een team
- De verschillende waarden in een team
- Respectvol en assertief communiceren met anderen
- Positief omgaan met feedback en kritiek
- De feedbackregels