Sluiten

DOEL VAN DE OPLEIDING

Hoe spreek ik best met mijn collega’s (ook in een virtuele omgeving)? Niet iedereen wil op een zelfde manier benaderd worden. Hoe komt het dat sommige relaties zo moeilijk verlopen… en andere gaan vanzelf? Wat is de kracht van humor? En hoe komt het over bij mensen van wie ik de reactie minder goed kan inschatten? Wat kan ik persoonlijk doen om meer “verbindend” te communiceren?

In deze workshop verken je jouw eigen preferente stijl… en welk effect die heeft op anderen, ook bij online communicatie. Zijn jouw mails aangepast aan jouw klant / collega? Hoe doe je zoiets?
Door een combinatie van praktijk en theorie zoomen we in op de noden van de verschillende persoonlijkheden en hoe we onze stijl hieraan kunnen aanpassen, zodat we bereiken wat we willen bereiken. We onderzoeken het effect van “prikkeldraadwoorden” en de alternatieven ervoor. Dat betekent dat je, naast het verwerven van inzichten, ook jouw eigen stijl onder de loep neemt, wat dus zeer concrete persoonsgebonden tips oplevert. Door de Q&A-sectie creëren we die unieke benadering, nodig voor een leereffect dat past bij iedere individuele deelnemer.
Deze training streeft naar maximale interactie. Via intervisie en met ondersteuning van theorie en praktische tips, krijgt u het zelfvertrouwen om uw (virtueel) leiderschap te versterken.


DOELGROEP

Leidinggevenden (en andere geïnteresseerden) die de werking van hun team(s) willen upgraden door te focussen op positieve en effectieve communicatie.

PROGRAMMA

Tijdens deze training komen volgende topics aan bod:
  • Een open en effectieve communicatie tussen teammembers, klanten en ook… familie.
  • Inzicht in de verschillende stijlen van communiceren.
  • Je ontdekt welk effect jouw communicatiestijl heeft op je klant/collega… en andersom.
  • Het kernachtig brengen van een boodschap.
  • Hoe stel ik de juiste vragen en leer ik écht luisteren naar mijn collega’s en klanten.
  • Een effectieve manier van het geven van feedback aan collega’s en teamleden.
  • De impact van (jouw) non-verbale communicatie.
  • Een positieve sfeer waarin mensen zich gehoord voelen en begrepen worden.

 

PRAKTISCH

BegeleidingIlse Vantilborgh - Ariadne bvba


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 600 per deelnemer
KMO portefeuille
Lunch inbegrepen