Sluiten

EEN DAG OPLEIDING

Google Analytics is gratis software om de bezoekersstatistieken van jouw website te analyseren. Wat betekenen al die cijfers en grafieken? En hoe kan je in een korte tijdsspanne informatie uit dat webverkeer halen?

Wij helpen jou bij het uitvoeren van een diepgaande analyse van het verkeer op jouw website, om zo finaal een betere website te maken. Waar komen de bezoekers vandaan? Wat doen ze op jouw website? En vinden ze de weg naar het winkelmandje of contactformulier? Zowel voor wie nog nooit zijn Google Analytics opende, als voor wie er regelmatig in grasduint, belooft dit een interactieve workshop vol praktische tips te worden. Aan de hand van concrete oefeningen stellen we de Google Analytics-account naar wens in.


DOELGROEP

Marketing- en verkoopsverantwoordelijken die door meer inzichten in het gebruik van hun website hun website willen optimaliseren en alle online marketing-inspanningen evalueren.

PROGRAMMA

In deze interactieve opleiding leer je:
  • De volledige interface van Google Analytics kennen
  • Basisbegrippen zoals unieke bezoekers, bounces, (not provided), conversies, uitstappen, segmenten en profielen begrijpen
  • Jouw profielen en doelen naar wens configureren
  • Nieuwe gebruikers toevoegen en rechten toekennen
  • Dashboards en aangepaste rapporten maken om de belangrijkste bezoekstatistieken met elkaar te vergelijken
  • AdWords-, e-mail- en social media-campagnes evalueren
  • Prestaties van jouw zoekmachineoptimalisatie bijsturen

Vooraf krijg je instructies om de Google Analytics-code te implementeren zodat je tijdens de opleiding, op jouw eigen laptop aan de slag kunt.


 

PRAKTISCH

BegeleidingMarijke Moreels - Voka


Deze opleiding dient nog ingepland te worden.

Cursusverantwoordelijke
Jan De Schepper - 09 222 26 14 -

Gratis voor textielwerknemers
PC120 en 214
Andere deelnemers
€ 300 per deelnemer
KMO portefeuille
Lunch inbegrepen