 |
|
Doelstelling
Na de opleiding kennen de cursisten de theoretische achtergrond van SEW servoregelaars en kunnen ze een servodrive uit het nieuwe Movi C gamma van SEW configureren en diagnose stellen bij storingen.
Doelgroep
Onderhoudstechnici die onderhoudswerkzaamheden uitvoeren en instellingen aanpassen aan SEW Moci C regelaars.
Inhoud
· Theoretische achtergrond van asynchrone en synchrone motoren
· Overzicht van het SEW Movi C gamma
· De opbouw en werking van een SEW Movi C servoregelaar (Movidrive Technology)
· Werkingprincipes van een resolver, absolute en incrementeel encoder
· Werking van de verschillende absoluut encoder interfaces: SSi, hiperface, RS485
· Indienstname en configuratie van een Movi C technology regelaar via Movisuite software
· De verschillende werkingsmodaliteiten van een Movi C toepassen
· Handig worden met het softwarepakket Movisuite
· Een aandijving in dienst nemen in snelheidsregeling
· Een aandijving in dienst nemen in positieregeling
· Bespreken en uitvoeren van de verschillende homing methoden
· Instellen van beveiligen en bewakingen: stroom, koppel, snelheid positie, …
· Wijzigingen aanbrengen in parameters en uitleg over hun betekenis
· Regelaar aansturen in handbediening via bedienpaneel of Movisuite software
· Storingsdiagnose uitvoeren op een Movi C regelaar via het bedienpaneel en de Movisuite software
· Metingen uitvoeren via de geïntegreerde scoop in de Movisuite software
· Optimaliseren van het motionprofiel door gebruik te maken van onder andere jerk-limitering.
· Maken en terugzetten van Back-ups
· De regelaar configureren in een Profinet netwerk
· Vervangen van een Movi C aandrijving in een Profinet-IO netwerk
· Controle en statuswoord kunnen lezen en interpreteren
· Diagnose stellen van het Profinet netwerk
In de opleiding wordt gewerkt met een SEW Movidrive technology, het werkingsprincipe en software is identiek aan een SEW Movitrac advanced alleen heeft de Movidrive technology meer functies.
Voorkennis:
Basiskennis elektriciteit en schakeltechnieken
Duur
2 dagen
|
|
 |
|  |
|